12 Şubat 2011 Cumartesi

İki hindi bir kartal etmez

Google'da çalışan Vic Gundotra diye bir adam var. Mühendislikten sorumlu başkan yardımcılarından (VP) birisi. Arada konuşmalar yapıp hikayeler anlatarak insanlara yeni Google ürünlerinden ve Google teknolojisinin geldiği noktadan bahsediyor. Neredeyse adamı bilen herkes mükemmel birisi olduğunu düşünüyor; ben öyle düşünmüyorum.

Hintlilere karşı olan önyargımdan, konuşurken yaptığı komik olmayan şakalardan, veya sürekli aynı hikayeleri anlatması yüzünden sevmediğimi düşünüyordum.

Geçtiğimiz gün twitter'dan "İki hindi bir kartal etmez" yazıp ortalığı karıştırmış. Nokia'nın ciddi bir basın toplantısı yapacağı günün sabahında atılan böyle bir tweetin anlamını herkes anlamış. Kötü durumdaki Nokia'nın ya Google ya da Microsoft'un mobil platformunu tercih edeceği konuşulurken, Google'dan böyle üst düzey birisinin yazdığı bu tweet tek anlama gelebilir: Nokia Google'la değil Microsoft'la anlaşmış. (O gün içinde gerçekten Nokia Microsoft ortaklığı açıklandı.)

Vic Gundotra'nın tweet'ini çok beğenmiş bazıları; ben hiç beğenmedim, hatta iğrendim. Koskoca Google'ın üst düzey bir yöneticisi nasıl gidip iki rakibine böyle bir söz söyleyebilir? Üstelik isim vermeden, sanki başka bir şeyden bahsediyormuş gibi yaparak. Üstelik Nokia, hem Google hem Microsoft'la görüşüp tercihini Microsoft'tan yana kullanmışken, Google bu olayda kaybeden taraf olmasına rağmen nasıl gidip Nokia'dan önce böyle önemli bir kararı herkese açık edebilir? Son olarak, bunu yazan adam, Google'dan önce Microsoft'ta 15 sene boyunca platformdan sorumlu olarak çalışan biri. En iğrenci de bu bence. Madem "hindi" diyecektin, neden 15 sene çalıştın? Seneye Facebook'a geçersen Google'a da mı böyle yapacaksın?

Yani özetle, Google başkan yardımcılarından Vic Gundotra'nın "iki hindi bir kartal etmez" tweet'i çok çirkin bir olay çünkü:
1- rakibe çirkin saldırmış,
2- bağlayamadığı ortaklığın sonucunu açıklayıp resmi açıklamayı baltalamış,
3- 15 sene çalıştığı Microsoft'a şimdi çocuk gibi laf sokmuş.

0 comments:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Son zamanlarda en çok okunan yazılar: