Mesela büyük bir İnternet şirketinin iş başvuru formunda "sitedeki kullanıcı adı" kısmı vardı. (O formun neden online olmadığı, "İnternet sektöründeki şirketlerde aranması gereken özellikler" başlıklı ayrı bir yazıyı gerektiriyor.)
Online bankacılık kullanmayan birisini, Dijital veya Eticaret departmanlarında çalıştırmamalı şirketler.
Online alışveriş yapmayan birisini işe almamalı Eticaret şirketleri.
İnternet'te bilgiye nasıl ulaşılabileceğini öğrenmemiş birini Kategori/İş Geliştirme departmanlarına sokmamalı.
Google'da iş görüşmesi yaparken "gmail kullanmıyor" diye olumsuz görüş belirttiğim adaylar oldu. Benim çalıştığım 2007-2010 döneminde Google'ın 8 aşamalı işe alım sisteminde her aşamada olumlu görüş alınmazsa süreç duruyordu, o yüzden diğer arkadaşlar bana "öyle sebep olur mu?" diye çıkışıyorlardı. Şimdi bunu okuyanlar da içlerinden kızıyor olabilir bana, ama sırf "gelecek dijitalde" deyip, kendisi dijital dünyada var olmayan birinin İnternet sektöründe çalışmak istemesi bence kendisine de, iş görüşmesi yaptığı şirketlere de haksızlık.
Aranması gereken diğer özellikler: İngilizce bilmek (en azından okuduğunu anlayabilmek) ve email yazmayı bilmek (doğru Türkçe kullanarak, kendini doğru ifade edebilmek).
Bunlar sadece "temel" özellikler. Şirketlere, yapılacak işlere, seviyeye göre diğer beklentiler eklenir, ama temel özelliklere sahip olmayan birinin İnternet sektöründe kariyer yapmasını imkansız görüyorum.
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.