9 Aralık 2012 Pazar

Girişim fikri mi yoksa fantezi mi?

Danny DeVito'nun, "bir senaryo fikrim var" diyen kişiye ünlü cevabıdır: "kimin yok ki?"

İnternet işleriyle uğraştığım için, yıllardır çevremdeki her türlü insandan en çok duyduğum şey "fikir". Hep hızlı para kazanma peşinde olduğumuz için, sıradan işlerle de ancak sıradan paralar kazanılabileceği için, bize mutlaka fikir gerekiyor. Sanki iyi bir fikir olursa, yapısal bütün eksikliklerimize rağmen, o fikri hayata geçirip büyük paralar kazanabilirmişiz gibi geliyor. Maalesef öyle olmuyor!

Fikir herkeste var, ama uygulamaya geçirilemeyecek fikirlerin asıl adı "fantezi". Eğer nasıl hayata geçireceğinizi bilmiyorsanız, lütfen bana fantezilerinizi anlatmayın!

Eğer sizin fikrinizin hayata geçirilmiş hali, gerçek bir sorunu çözmüyorsa ve daha da önemlisi, bu sorunu olan insanların, sizin çözümünüzü kendi kendilerine bulup kullanabilecek mekanizmaları kuramayacaksanız, hiç girişmeyin o işe.

- "Uçuşlardaki rötarları haber veren bir uygulama yaptık"
+ Peki bu bilgiye değer verecek kaç kişi var? Size kendiliklerinden ulaşabilecekler mi?
- "Arkadaşlarının satın aldığı ürünleri gösteren bir yazılım yaptık."
+ Peki insanlar bunu arıyorlar mı? Sana hangi kanaldan ulaşacaklar? Daha doğrusu sen hangi kanalda onların karşısına çıkacaksın?

Ben bir pazarlama ajansının başında olduğum için, pazarlama konusunda yardım isteyen girişimciler oluyor epey. Eğer bu kişiler girişmeden önce "pazar" araştırması yapıp, pazarın nerede, ne büyüklükte olduğunu, pazardaki insanların nasıl davrandığını, pazarın şu anki durumunun doğal dinamiklerini kendileri öğrenmediyse, ben onlara "pazarlama" desteği veremeyeceğimi nazikçe anlatmaya çalışıyorum. Ben olmayan bir pazarı yaratamam, sadece senin gösterdiğin pazara "teknik olarak" hangi kanallardan ulaşabileceğini, teknolojinin yardımıyla nasıl pazarlama yapılabileceğini anlatabilirim.

Kısacası, bir İnternet insanı olarak, "bir fikirle, bir domain'le olmuyor bu işler!" diyorum.

0 comments:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Son zamanlarda en çok okunan yazılar: