17 Ağustos 2011 Çarşamba

QR kod teknolojisi neden tutmaz?

QR kod örneği

QR kod (quick response = çabuk tepki kodu) adından da anlaşılacağı gibi offline-to-online geçiş yaptırmak için mükemmel bir mekanizma. Online değilken insanların karşılarına çıkıp onları hızlıca online bir içeriğe yönlendiriyorlar. Tek yapılması gereken, o kodu bir akıllı telefon ile okutmak. İşte Türkiye'de ve dünyanın çoğu ülkesinde QR kodlarının tutmayacağını düşünmeme sebep olan şey de bu: insanlarda offline-to-offline alışkanlığı (ve muhtemelen eğilimi) çok düşük!

Televizyonda reklamı çıktığı için trafiği artan site sayısı çok az. Dergide, gazetede reklamı çıktığı için trafiği artan site ben duymadım. Şimdi durum buyken, o reklamlarda QR kod kullanılırsa, o reklamı gören insanların meraklanıp cep telefonlarını çıkaracağını ve o QR kodunu taratıp bir web sitesine gideceğini düşünmek biraz safça geliyor bana.

Ucunda havuç olan kampanyaların çok iyi geri dönüşler aldığını söyleyip beni eleştirenler olacak biliyorum, ama havuç olmadan bir ürünü/servisi kullandıramıyorsanız o ürün/servis için "başarılı" diyemezsiniz. Şahsi fikrimi söylüyorum: QR kod müthiş bir teknolojidir, ama Türkiye'de asla yayılıp tutmayacağını düşünüyorum.

1 comments:

enes güler dedi ki...

Bir başka enteresan husus, QR kodunu okutunca açılan sayfanın mobil cihazlar için optimize edilmemiş olması.

Kocaman bir web sitesi minik bir ekrana sığışmaya çalışırken kim orasına burasına zoom yapıp okumaya çalışır ki?

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Son zamanlarda en çok okunan yazılar: