17 Ağustos 2011 Çarşamba
QR kod teknolojisi neden tutmaz?
QR kod (quick response = çabuk tepki kodu) adından da anlaşılacağı gibi offline-to-online geçiş yaptırmak için mükemmel bir mekanizma. Online değilken insanların karşılarına çıkıp onları hızlıca online bir içeriğe yönlendiriyorlar. Tek yapılması gereken, o kodu bir akıllı telefon ile okutmak. İşte Türkiye'de ve dünyanın çoğu ülkesinde QR kodlarının tutmayacağını düşünmeme sebep olan şey de bu: insanlarda offline-to-offline alışkanlığı (ve muhtemelen eğilimi) çok düşük!
Televizyonda reklamı çıktığı için trafiği artan site sayısı çok az. Dergide, gazetede reklamı çıktığı için trafiği artan site ben duymadım. Şimdi durum buyken, o reklamlarda QR kod kullanılırsa, o reklamı gören insanların meraklanıp cep telefonlarını çıkaracağını ve o QR kodunu taratıp bir web sitesine gideceğini düşünmek biraz safça geliyor bana.
Ucunda havuç olan kampanyaların çok iyi geri dönüşler aldığını söyleyip beni eleştirenler olacak biliyorum, ama havuç olmadan bir ürünü/servisi kullandıramıyorsanız o ürün/servis için "başarılı" diyemezsiniz. Şahsi fikrimi söylüyorum: QR kod müthiş bir teknolojidir, ama Türkiye'de asla yayılıp tutmayacağını düşünüyorum.
Son zamanlarda en çok okunan yazılar:
-
Dil bilgisi konusuna takıntılıyım. İnsanlar neden ısrarla yeni kurallar uyduruyor bilmiyorum. Zorunlu eğitimin 8 yıl olduğu, herkesin yılla...
-
Facebook, bazı sitelere Google'dan daha fazla trafik sağlıyormuş ! Peki hangi sitelere? Yahoo ve MSN gibi portallara. Yani reklamdan par...
-
2014 için yıllık planların hazırlamasında yardımcı olurken, neden kurumsal hayattan vazgeçtiğimi hatırlatan durumlar yaşadım. Mesela bir ker...
-
Bazıları İnternet'i sadece sosyal medya sanıyor. İnsanların ilgisini çekmek çok zor, sadece bir kaç dakikanız var diyorlar. Gerçek ö...
-
Brezilya Bayrağı'nda, August Comte'e ait motto yazar ortadaki şeritte: Ordem e Progresso (Düzen ve İlerleme) Sosyoloji bilim...
-
Eşim Gizem Yucel Harvard Business Review'daki bir yazıyı paylaştı Twitter'da bugün: The Rise of the Digital CMO . Pazarlama dünya...
1 comments:
Bir başka enteresan husus, QR kodunu okutunca açılan sayfanın mobil cihazlar için optimize edilmemiş olması.
Kocaman bir web sitesi minik bir ekrana sığışmaya çalışırken kim orasına burasına zoom yapıp okumaya çalışır ki?
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.