HIPPO: Highest Paid Person's Opinion (En Yüksek Maaşı Alanın Fikri)
Eskiden en yüksek maaşı alan en tepedeki adamdı ve oraya gelene kadar birçok şey görüp geçirdiği için fikirlerine değer veriliyordu. Bir de en tepede olduğu için zaten son kararı o verdiği için sanırım.
Ama "Bilgi Otoyolu" çağında, gelişmelerin çok hızlı olduğu İnternet dünyasında, 30 yıllık tecrübesi olan birisinin 5 yıllık tecrübesi olan birinden daha iyi biliyor olma ihtimali o kadar da yüksek değil.
"No HIPPO" Kuralı, Google'daki ürün ekibinin yazılı olmayan kurallarından biriydi. "En yüksek maaşı alanı, yani en kıdemli olanı dinlemeyin" demek değil bu; "en kıdemli olan zaten o kıdeme gelmesini sağlayan bilgisiyle kendi tezini kabul ettirebiliyor olmalı" demek. Yani sonuçta kimin fikri kazanırsa kazansın, bunun sebebi mantık olsun ve herkes ikna olarak kalksın masadan demek.
Darısı Türk şirketlerin başına...
Tweet
Son zamanlarda en çok okunan yazılar:
-
Dil bilgisi konusuna takıntılıyım. İnsanlar neden ısrarla yeni kurallar uyduruyor bilmiyorum. Zorunlu eğitimin 8 yıl olduğu, herkesin yılla...
-
İnternet gittikçe Google oluyor. "Google şirket olarak İnternet'i ele geçiriyor, tekelleşiyor" demeye çalışmıyorum. Tam tersi...
-
Eşim Gizem Yucel Harvard Business Review'daki bir yazıyı paylaştı Twitter'da bugün: The Rise of the Digital CMO . Pazarlama dünya...
-
Aralık ayına girdik ya, yıl sonu değerlendirmeleri gelmeye başladı. Ve Türk İnternet sektörünün kronik sorununun yine değişmediğini gördük. ...
-
İçten içe herkes reklama para harcamayı seviyor ama kafalarda da sürekli bir soru işareti: " Acaba reklam satışı artırıyor mu? " D...
-
Pazarlamacıların aklında iki soru olmalı: 1- "İnternet" nedir? 2- Neden kullanılır? Bunları öğrenmeden, içselleştirmeden ...
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.