5 Şubat 2012 Pazar

Pazarlama Trendi: No HIPPO

HIPPO: Highest Paid Person's Opinion (En Yüksek Maaşı Alanın Fikri)

Eskiden en yüksek maaşı alan en tepedeki adamdı ve oraya gelene kadar birçok şey görüp geçirdiği için fikirlerine değer veriliyordu. Bir de en tepede olduğu için zaten son kararı o verdiği için sanırım.

Ama "Bilgi Otoyolu" çağında, gelişmelerin çok hızlı olduğu İnternet dünyasında, 30 yıllık tecrübesi olan birisinin 5 yıllık tecrübesi olan birinden daha iyi biliyor olma ihtimali o kadar da yüksek değil.

"No HIPPO" Kuralı, Google'daki ürün ekibinin yazılı olmayan kurallarından biriydi. "En yüksek maaşı alanı, yani en kıdemli olanı dinlemeyin" demek değil bu; "en kıdemli olan zaten o kıdeme gelmesini sağlayan bilgisiyle kendi tezini kabul ettirebiliyor olmalı" demek. Yani sonuçta kimin fikri kazanırsa kazansın, bunun sebebi mantık olsun ve herkes ikna olarak kalksın masadan demek.

Darısı Türk şirketlerin başına...

0 comments:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Son zamanlarda en çok okunan yazılar: