İçten içe herkes reklama para harcamayı seviyor ama kafalarda da sürekli bir soru işareti: "Acaba reklam satışı artırıyor mu?" Doğrulamaya çalışırsanız, mutlaka her reklam kampanyasının satışları artırdığını görebilirsiniz. Ama bilimsel yönteme göre; bir şeyin doğru kabul edilebilmesi için, doğrulanabilir olmasına bakılmaz, yanlışlanamamış olması gerekir.
ÖRNEĞİN: Reklam kampanyası yaptığınızda, o reklam döneminde gelen satışları reklamın etkisine yorabilirsiniz, ama aslında reklam kampanyasının tarihlerini bilmeden de, raporlara baktığınızda satışlardaki etkisinden dolayı o reklamın tarihlerini tahmin edebiliyorsanız etkili olmuştur.
ÖNERİ: Reklamın etkinliğini ölçmeyi, reklamı yaptırdığınız (bu işten para kazanan) kişilere/kurumlara yaptırmayın. Ölçümleme için, ölçümleme ve analiz konularında uzman birilerinden destek alın.
Ek okuma: (kaynak: Clickz) Sevgili Ajanslar, lütfen kendi başarı kriterlerinizi doğrulamaya çalışmaktan vazgeçin.
Tweet
Son zamanlarda en çok okunan yazılar:
-
Geçtiğimiz hafta CNN Money sitesinin Teknoloji kısmında çok ses getiren bir değerlendirme yazısı yayınlandı: Facebook vs. Google: Web'...
-
Facebook, bazı sitelere Google'dan daha fazla trafik sağlıyormuş ! Peki hangi sitelere? Yahoo ve MSN gibi portallara. Yani reklamdan par...
-
Atatürk, 10. Yıl Nutku'nda " Kültürümüzü muasır medeniyetler seviyesine çıkaracağız. " demiş. Atatürk'ün, bırakın İnterne...
-
Yıllardır profesyonel hayatımda İnternet şirketlerinde ve pazarlama departmanlarında çalıştığım için, tüm yapılan işleri ve süreçleri gözl...
-
Herkes 2015'te bizleri nelerin beklediğini, neleri konuşacağımızı listelerken, ben 2014'te teknolojinin yaşayışımızı nasıl değiş...
-
" Seks satar " derler ama doğru değil; seks sadece ilgi çeker. "Satış" olabilmesi için bir karar verme süreci gereklidi...
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.