İçten içe herkes reklama para harcamayı seviyor ama kafalarda da sürekli bir soru işareti: "Acaba reklam satışı artırıyor mu?" Doğrulamaya çalışırsanız, mutlaka her reklam kampanyasının satışları artırdığını görebilirsiniz. Ama bilimsel yönteme göre; bir şeyin doğru kabul edilebilmesi için, doğrulanabilir olmasına bakılmaz, yanlışlanamamış olması gerekir.
ÖRNEĞİN: Reklam kampanyası yaptığınızda, o reklam döneminde gelen satışları reklamın etkisine yorabilirsiniz, ama aslında reklam kampanyasının tarihlerini bilmeden de, raporlara baktığınızda satışlardaki etkisinden dolayı o reklamın tarihlerini tahmin edebiliyorsanız etkili olmuştur.
ÖNERİ: Reklamın etkinliğini ölçmeyi, reklamı yaptırdığınız (bu işten para kazanan) kişilere/kurumlara yaptırmayın. Ölçümleme için, ölçümleme ve analiz konularında uzman birilerinden destek alın.
Ek okuma: (kaynak: Clickz) Sevgili Ajanslar, lütfen kendi başarı kriterlerinizi doğrulamaya çalışmaktan vazgeçin.
Tweet
Son zamanlarda en çok okunan yazılar:
-
Spor takip etmem, televizyon izlemem, haberleri takip etmem diyorum ama kendi işim ve ilgi alanımla ilgili haberler bittikten sonra, dünyad...
-
İnternet gittikçe Google oluyor. "Google şirket olarak İnternet'i ele geçiriyor, tekelleşiyor" demeye çalışmıyorum. Tam tersi...
-
İnternet sektörü diye bir şeyden bahsedebilmek için, bazı standartlar üzerinden konuşabiliyor olmak ve her web sitesini o standartlara göre ...
-
Yıllardır profesyonel hayatımda İnternet şirketlerinde ve pazarlama departmanlarında çalıştığım için, tüm yapılan işleri ve süreçleri gözl...
-
Eşim Gizem Yucel Harvard Business Review'daki bir yazıyı paylaştı Twitter'da bugün: The Rise of the Digital CMO . Pazarlama dünya...
-
Aralık ayına girdik ya, yıl sonu değerlendirmeleri gelmeye başladı. Ve Türk İnternet sektörünün kronik sorununun yine değişmediğini gördük. ...
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.