İçten içe herkes reklama para harcamayı seviyor ama kafalarda da sürekli bir soru işareti: "Acaba reklam satışı artırıyor mu?" Doğrulamaya çalışırsanız, mutlaka her reklam kampanyasının satışları artırdığını görebilirsiniz. Ama bilimsel yönteme göre; bir şeyin doğru kabul edilebilmesi için, doğrulanabilir olmasına bakılmaz, yanlışlanamamış olması gerekir.
ÖRNEĞİN: Reklam kampanyası yaptığınızda, o reklam döneminde gelen satışları reklamın etkisine yorabilirsiniz, ama aslında reklam kampanyasının tarihlerini bilmeden de, raporlara baktığınızda satışlardaki etkisinden dolayı o reklamın tarihlerini tahmin edebiliyorsanız etkili olmuştur.
ÖNERİ: Reklamın etkinliğini ölçmeyi, reklamı yaptırdığınız (bu işten para kazanan) kişilere/kurumlara yaptırmayın. Ölçümleme için, ölçümleme ve analiz konularında uzman birilerinden destek alın.
Ek okuma: (kaynak: Clickz) Sevgili Ajanslar, lütfen kendi başarı kriterlerinizi doğrulamaya çalışmaktan vazgeçin.
Tweet
Son zamanlarda en çok okunan yazılar:
-
Dil bilgisi konusuna takıntılıyım. İnsanlar neden ısrarla yeni kurallar uyduruyor bilmiyorum. Zorunlu eğitimin 8 yıl olduğu, herkesin yılla...
-
Facebook, bazı sitelere Google'dan daha fazla trafik sağlıyormuş ! Peki hangi sitelere? Yahoo ve MSN gibi portallara. Yani reklamdan par...
-
2014 için yıllık planların hazırlamasında yardımcı olurken, neden kurumsal hayattan vazgeçtiğimi hatırlatan durumlar yaşadım. Mesela bir ker...
-
Bazıları İnternet'i sadece sosyal medya sanıyor. İnsanların ilgisini çekmek çok zor, sadece bir kaç dakikanız var diyorlar. Gerçek ö...
-
Brezilya Bayrağı'nda, August Comte'e ait motto yazar ortadaki şeritte: Ordem e Progresso (Düzen ve İlerleme) Sosyoloji bilim...
-
Eşim Gizem Yucel Harvard Business Review'daki bir yazıyı paylaştı Twitter'da bugün: The Rise of the Digital CMO . Pazarlama dünya...
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.