Amerika'da "kupon" denince akla gelen şey |
Amerikalıların alışverişi tamamlamadan siteden çıkma sebeplerini araştıran anketlerde “kupon var mı diye araştırmak için bitirmedim alışverişi” tarzında bir cevap olduğunu hatırlıyorum. O yüzden bu kupon kültürünün ticaretin aslında hızını kesen bir şey olduğunu düşünüyorum şahsen.
Groupon'un bu işi kendi satış ekibiyle yapıp, İnternet üzerinde kendi üye bazını oluşturup, arkasına inanılmaz bir pazarlama gücü koyarak bir anda seksi bir iş haline getirmesiyle tüm dünyada kupon algısı değişti.
Türkiye’de ise “kupon” kavramı, 90'larda gazeteler tarafından önce ansiklopedi, sonra tencere tava dağıtmak için kullanıldığından, algısı biraz farklı. "Süper kupon", "mega kupon" dönemlerini ve onların aceleyle çekilmiş televizyon reklamlarını hatırlarsınız sanırım. Her evde kupon biriktirilerek alınmış bir ansiklopedi seti veya Arcopal yemek takımı da vardır herhalde.
2009'da Amerika'daki Groupon'un yarattığı heyecan hızla Türkiye'de de İnternet sektörünü etkiledi ve ilk günden para kazandıran bu girişim modeli, Türkiye'de de bir grup indirim sitesi (veya günlük kupon sitesi) furyasına dönüştü. Grupfoni, Şehir Fırsatı ve Grupanya'nın başı çektiği yüzlerce kupon sitesi var şu anda Türkiye'de ve bunların %99'u son iki yıl içinde kuruldu. Ekonomi için çok faydalı olduklarına ve içlerinden iyi iş yapan ve iyi üye toplamış olanları uzun yıllar Türkiye'de iş yapacaklarına inanıyorum ben.
Türkiye'de "kupon" denince akla gelen şey |
Tweet
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.