18 Temmuz 2014 Cuma

Dijital kaçınılmazsa, zevk almaya bakın


Pazarlamacıların aklında iki soru olmalı:
1- "İnternet" nedir?
2- Neden kullanılır?

Bunları öğrenmeden, içselleştirmeden "pazarlama" yapılamaz artık. "Dijital bilmeyenler artık Pazarlama Direktörü olamayacak" demiştim. Ajansların, offline için "o konuda çalışan ayrı bir ekibimiz var" diyecekleri günleri iple çekiyorum. Geçsin, bitsin artık bu cahiliye devri istiyorum.

Ajansına, sosyal medya hesaplarını yönetmesi için her ay 5-10 asgari ücret kadar para ödeyen şirketler, sosyal medyada yazdıklarının "takip edilmesi" ve "beğenilmesi" için de yılda yüz binlerce lira harcıyorlar pazarlama bütçelerinden. (Monopoly parası değil, gerçek para.) Benim gözümde bu tip şirketler, "dijital pazarlamayı" sosyal medyada post çıkmak, tek taraflı iletişim yapmak sanan cahil pazarlamacılar tarafından dolandırılan ve kurtarılmaya ihtiyacı olan şirketler. Kurumsal kimlik ve itibar kolay kazanılmıyor ama 40 yaş üstü "offline neslin" gözünde saygın konumda olan şirketler, bu tip cahil pazarlamacılar yüzünden, İnternet'le büyümüş olan gençlerin gözünde "hiç bir şey bilmeyen, bencil ve itici" markalara dönüşüyorlar.

Örneğin, geçen gün kurumsal bir şirketin "herkes açıyor, biz de açalım" deyip İnstagram hesabı açtığını duydum. Günlük hayatta kullanılan bir ürünleri olmadığı için, orada ne fotoğrafı paylaşacaklarını merak ediyordum; patronun sempatik fotolarını eklemişler. Şirkette çalışanlar like etmiş patronlarını. Al gülüm, ver gülüm. Cahillikleri burada da bitmiyor... Twitter hesaplarında "Şimdi de İnstagram'dayız. Bizi takip edin." demişler. Ama ne link, ne de kullanıcı ismi vermişler. Ajanstaki editör, ajanstaki müşteri temsilcisi, ajansın "head of digital" abisi, markadaki uzman, markadaki online pazarlama müdürü, pazarlama müdürü, ve son onayı veren pazarlama direktörü arasında, bir kişi bile "arkadaşlar n'apıyoruz, bu çok saçma" dememiş. İnternet'in ne olduğu, neden kullanıldığı ile ilgili en ufak bir fikri yok mu bu insanların?

Dokunmatik ekranlı, sürekli İnternet'e bağlı cihazlarla gezen yeni nesil bunları yer mi? Markalardaki, ajanslardaki insanlar kendilerini ve iş arkadaşlarını kandırarak nereye kadar günü kurtarabilecekler?

Benim önerim "dijital kaçınılmazsa, zevk almaya bakın" mottosuyla, biraz inceleyin, kurcalayın İnternet'i. Blog yazın, link verin, yorum yapın... Korkmayın, kurcalamakla bozulmaz!


0 comments:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Son zamanlarda en çok okunan yazılar: