18 Temmuz 2014 Cuma
Dijital kaçınılmazsa, zevk almaya bakın
Pazarlamacıların aklında iki soru olmalı:
1- "İnternet" nedir?
2- Neden kullanılır?
Bunları öğrenmeden, içselleştirmeden "pazarlama" yapılamaz artık. "Dijital bilmeyenler artık Pazarlama Direktörü olamayacak" demiştim. Ajansların, offline için "o konuda çalışan ayrı bir ekibimiz var" diyecekleri günleri iple çekiyorum. Geçsin, bitsin artık bu cahiliye devri istiyorum.
Ajansına, sosyal medya hesaplarını yönetmesi için her ay 5-10 asgari ücret kadar para ödeyen şirketler, sosyal medyada yazdıklarının "takip edilmesi" ve "beğenilmesi" için de yılda yüz binlerce lira harcıyorlar pazarlama bütçelerinden. (Monopoly parası değil, gerçek para.) Benim gözümde bu tip şirketler, "dijital pazarlamayı" sosyal medyada post çıkmak, tek taraflı iletişim yapmak sanan cahil pazarlamacılar tarafından dolandırılan ve kurtarılmaya ihtiyacı olan şirketler. Kurumsal kimlik ve itibar kolay kazanılmıyor ama 40 yaş üstü "offline neslin" gözünde saygın konumda olan şirketler, bu tip cahil pazarlamacılar yüzünden, İnternet'le büyümüş olan gençlerin gözünde "hiç bir şey bilmeyen, bencil ve itici" markalara dönüşüyorlar.
Örneğin, geçen gün kurumsal bir şirketin "herkes açıyor, biz de açalım" deyip İnstagram hesabı açtığını duydum. Günlük hayatta kullanılan bir ürünleri olmadığı için, orada ne fotoğrafı paylaşacaklarını merak ediyordum; patronun sempatik fotolarını eklemişler. Şirkette çalışanlar like etmiş patronlarını. Al gülüm, ver gülüm. Cahillikleri burada da bitmiyor... Twitter hesaplarında "Şimdi de İnstagram'dayız. Bizi takip edin." demişler. Ama ne link, ne de kullanıcı ismi vermişler. Ajanstaki editör, ajanstaki müşteri temsilcisi, ajansın "head of digital" abisi, markadaki uzman, markadaki online pazarlama müdürü, pazarlama müdürü, ve son onayı veren pazarlama direktörü arasında, bir kişi bile "arkadaşlar n'apıyoruz, bu çok saçma" dememiş. İnternet'in ne olduğu, neden kullanıldığı ile ilgili en ufak bir fikri yok mu bu insanların?
Dokunmatik ekranlı, sürekli İnternet'e bağlı cihazlarla gezen yeni nesil bunları yer mi? Markalardaki, ajanslardaki insanlar kendilerini ve iş arkadaşlarını kandırarak nereye kadar günü kurtarabilecekler?
Benim önerim "dijital kaçınılmazsa, zevk almaya bakın" mottosuyla, biraz inceleyin, kurcalayın İnternet'i. Blog yazın, link verin, yorum yapın... Korkmayın, kurcalamakla bozulmaz!
Tweet
Posted by
Deniz Utku
Son zamanlarda en çok okunan yazılar:
-
Geçtiğimiz hafta CNN Money sitesinin Teknoloji kısmında çok ses getiren bir değerlendirme yazısı yayınlandı: Facebook vs. Google: Web'...
-
Facebook, bazı sitelere Google'dan daha fazla trafik sağlıyormuş ! Peki hangi sitelere? Yahoo ve MSN gibi portallara. Yani reklamdan par...
-
Yıllık tahminlere çok kafam basmıyor ama iki üç yıl içinde göreceğimizi tahmin ettiğim bazı eğilimleri, bazı gelişmeleri paylaşmak istedim. ...
-
İnternet sektörü diye bir şeyden bahsedebilmek için, bazı standartlar üzerinden konuşabiliyor olmak ve her web sitesini o standartlara göre ...
-
QR kod (quick response = çabuk tepki kodu) adından da anlaşılacağı gibi offline-to-online geçiş yaptırmak için mükemmel bir mekanizma. O...
-
Bir önceki yazımda İnternet trafik ölçümleme sistemleri nden bahsetmiştim. İşte o ölçümleme sistemlerinden benim favorim olan Google DoubleC...
0 comments:
Yorum Gönder
Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.