23 Ocak 2012 Pazartesi

İnternet Şirketinin Pazarlama Departmanı Yapısı


Yıllardır profesyonel hayatımda İnternet şirketlerinde ve pazarlama departmanlarında çalıştığım için, tüm yapılan işleri ve süreçleri gözlemleme şansım oldu ve kendi kafamda ideal Pazarlama Departmanı yapısını kurdum.

Bence bir İnternet şirketinin ideal Pazarlama Departmanı yapısında olması gereken pozisyonlar ve sorumlulukları şöyle olmalı:

Conversion Uzmanı: Web sitesinin amaca uygun optimizasyonu; dönüşüm kanallarının açık olması;  satın alma ve üyelik süreçlerinin optimizasyonu, trafik akışlarının takibi ve optimizasyonu...

SEO Uzmanı: Site içi optimizasyon; Analytics yönetimi; Google arama sonuçlarındaki görünümün ve varlığın yönetimi...

Raporlama ve İçgörü Uzmanı: Site trafiğinin takibi, rakiplerin trafiklerinin ve pazarlama aktivitelerinin takibi; CRM (müşteri ilişkileri yönetimi); veritabanı yönetimi; CEM (müşteri memnuniyeti)...

Grafik ve Web Tasarımcı: Sayfa tasarımları; mail tasarımları; kullanıcı ara yüz tasarımları; şirket içi ve dışı sunumların görselliği; kurumsal kimlik yönetimi...

Sosyal Medya Uzmanı: Topluluk yönetimi; sosyal medyadaki reklamların yönetimi; sosyal medyada şirketin temsiliyeti...

PR ve İçerik Sorumlusu: Online ve offline PR; editoryal içerikler; branding...

Kurumsal Pazarlama Uzmanı: İş ortakları ile ilişkiler; şirket içi pazarlama; promosyon aktiviteleri...

Özel Projeler Sorumlusu: Gelir getiren veya branding amaçlı yapılan tek seferlik veya geçici projelerin baştan sona sorumluluğunun üstlenmesi ve takibinin yapılıp raporlamasını yapmak.

Pazarlama Operasyon Yöneticisi: Uzmanların bağlı olacağı orta düzey yönetici olarak insanları yönetmek; günlük pazarlama operasyonlarını yönetmek; iç raporlamaları yönetmek; şirket içinde pazarlama departmanını temsil etmek.

Pazarlama Müdürü: Departmanın stratejik pazarlama planına göre çalışmasını sağlamak; işlerin çıkmasını sağlamak; takımın yaratıcı ve yenilikçi fikirler geliştirmesi için ortam sağlamak; şirket yönetimine karşı ve şirket dışında pazarlama departmanını temsil etmek.

Pozisyonlarını ismi uzman, sorumlu, yetkili, veya yönetici olabilir, kendi altlarında birkaç çalışan olabilir. Önemli olan görev alanlarının adını koymak ve genel bir yapı ortaya koymak. Seviyeler kişilerin kıdemlerine, tecrübelerine, yetkinliklerine göre değişebilir. Şirketin ağırlık verdiği alanlara göre de değişebilir. Tüm uzmanlıkların görevleri arasında ilgili ajansların ve iş ortaklarının yönetimi de vardır.

1 comments:

Mete Özvar dedi ki...

çoğu firmada, bu yazdığın yapıdaki tüm işler ya da birkaçı (alakasız birkaçı) bir kişiden beklendiği için başarıya ulaşma süresi biraz gecikiyor gibi.

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli. Şimdiden teşekkür ederim.

Son zamanlarda en çok okunan yazılar: